mandag 28. mars 2011

Bounty is back! mmmm

For en jente som elsker Bounty, så er det vanskelig å leve uten. Jeg har sett at det ligger endel forskjellige  oppskrifter ute på nett, men har alikevel valgt å sette sammen min egen oppskrift som jeg prøvde ut i går. Resultatet var overraskende bra :)

Dette trenger du til ca 24 biter:
125 gram kokkosmasse 8,1 kh
75 gram kokkosolje
2-3 ss sukrin

1 mørk sjokoladeplate fra Cavalier 4,2 kh
1strøken ss med kokkosolje

tot: 12,3 kh. Altså 0,5 kh pr bit :)
Slik går du frem:
Bland kokkosmasse, sukrin og smeltet kokkosolje. Dekk en brødform med plastfolie og hell røra nedi, "trykk den flat jevnt over", og sett i kjøleskapet 30 min/fryser 10 min. Smelt sjokoladen i vannbad og tilsett kokkosoljen. Bland godt.
                                
Ta kokkosen ut og del den opp med kniv. Jeg fikk 24 biter.
 
Dypp bitene i sjokolade og legg på bakepapir som så settes til kjøling 1 time.


mmmmm! BOUNTY!

5 kommentarer:

  1. NAM!! Jeg eeeelsker Bounty!
    Morsomt at du har laget et innlegg om akkurat det fordi Cecilie (hun jeg var sammen med når jeg møtte deg på Storo) sa I DAG at hun skulle prøve å lage hjemmelaget Bounty til meg i påsken.
    Det så deilig ut:D

    SvarSlett
  2. Åhhh! Søting, Kathy! Disse er kjempegode! Litt stivere enn Bounty, men perfekt i smaken. Du bør tipse om disse, slik at du får de til påske ;)
    Også går det så raskt å lage de også.

    SvarSlett
  3. Kerr æ bounty? Døm så kjæmpego ut da! :) Men kokos?! D lik itj e, så da æ d kanskje itj nå fær me d dær...?

    SvarSlett
  4. Herlig-herlig!! Jeg følger *smil*

    SvarSlett
  5. Jeg er ikke så glad i kokos. Men snakket ikke du om snickers en gang også? Mener å huske det.. Dèt vil jeg prøve i alle fall! :)

    Bilder ja.. Jeg syns ikke jeg er så innmari flink til å ta bilder. Men jeg bruker speilreflekskamera i hvert fall. Og i går fant jeg stativet mitt, så da går det an å få takk greie bilder uten dagslys også! ;)
    Jeg syns dine iPhonebilder er fine jeg. Setter en egen sjarm på bloggen din:)

    Kom oppover hit, eller jeg kan komme til oslo snart, så skal jeg fylle opp din tapte dose med kollegialiteter;)

    klemmer, cj

    SvarSlett