torsdag 3. mars 2011

Smørkarameller og pakker i posten :)

Alt med måte! Selv om jeg skal holde meg unna sukker på lavkarbo, så betyr ikke det at jeg ikke får lyst på noe søtt innimellom. Så jeg fortsetter å kokkelere og kjøleskapet blir fullerer og fullere av søtsaker. For jeg klarer jo ikke å spise så mye av det jeg lager. Ikke får jeg lov til det heller.

Denne gangen lagde jeg "fudgekarameller", som heller burdte vært døpt om til "smørkarameller", for det er nemlig det det er. Smør og sukrinmelis.

(Se bort ifra bacongullet i bakgrunn!)

Du trenger:
2 dl fløte
100 gram smør
3 ss sukrinmelis
1 ts vaniljepulver (ikke vaniljesukker)

Denne smørja skal kokes opp for så å koke i 45-60 min. Pass på å bruke panne eller kjele med teflon. Da slipper røra å skille seg fordi du rører for mye ;)
Fargen skal endre seg til karamell-farge (smeltet sukker). 
La den avkjøe seg i 5 -10 min før du heller røra i en brødform/kakeform dekt med plastfolie. Putt i kjøleskapet for avkjøling. 
Kutt opp i passende firkanter. 
mmm!
Joakim likte ikke disse så godt - desto  mer til meg! 

Også har jeg fått pakker i posten:




KitchenAid rosa boller med lokk :)
Mandelmel 4 x 284 gram. Som det forøvrig er altfor mye karb i for min del :(
Og en bakematte i silikon. Rosa :D

Jeg ELSKER å få pakker!

4 kommentarer:

  1. Har du ikke oppskrift på en skikkelig god hjemmelaget melkesjokolade. En som kan måle seg med freia og toblerone?

    SvarSlett
  2. Hadde jeg hatt det så hadde jeg gjort business av det ;)
    Håper alt står bra til der oppe :D

    SvarSlett
  3. Hvor har du kjøpt bollene og bakematta? :D

    SvarSlett
  4. til anonym: Jeg har kjøpt bollene og bakematte på ebay :)

    SvarSlett