søndag 20. mars 2011

Søndag: Verdens deiligste hjemmelaget burger + gårsdagens postpakker

Joakim og jeg har fått helt dilla på hjemmelaget burger da dette bare er heeeelt sykt deilig! OG lettvint!


Burger på en seng av isbergsalat med bernaise, bacon, sopp + en liten klatt hjemmelaget aoioli ved siden av.
Dette trenger du til selve burgeren:
400 gr kjøttdeig
1 liten løk 3 kh
1 egg 0,5 kh
2 hvitløksfedd 1 kh (eller hvitløkspulver)
1 ts cummin
1 ts kanel (trust me!)
0,5 ts paprikapulver
0,5 ts salt
0,5 ts pepper
0,5 ts chilli (eller fersk)
krydder: si ca 1 kh
totalt uten saus: 6,5 kh
Det overnevnte blandet sammen i en bolle, og klappes sammen til to store eller tre middels "karbonader". Stekes i smør på litt over middels varme til ønsket stekegrad. (jeg liker min gjennomstekt, men saftig). 
Legg noen skiver ost oppå når det kun er ett minutt eller to igjen av stekingen. 


Jeg spiser ikke hamburgerbrød, så jeg spiser den kun med tilbehøret


Forslag til tilbehør:
stekt bacon
tomatskive eller to
agurkskive eller to
osteskiver/blåmuggost
isbergsalatblader 
150 gr stekt sopp med salt og pepper


Saus etter smak og behag, men mine forslag er: hollandaise, bernaise (på bildet), soppsaus, peppersaus.
Disse lager jeg som regel av pose med lavest karboinnhold pr 100 gr tørrvare. Så bruker jeg fløte og vann istedet for melk. 




Også fikk jeg pakker i posten i går! Fra IHERB :D oh joy! Det er jammen gøy!
Jeg har kjøpt masse, masse proteinbarer og Atkinsbarer. 


Alle smakte godt, men Carbrite Coockie dough er en favoritt da det er 20 gram protein i det og KUN 1 gr kh pr bar. Den er perfekt som ett mellommåltid lett tilgjengelig i veska!
Atkinsbarene: Peanut Butter Cups og Caramel Nut Chew (snickers!) er mer som godteri og inneholder 2 gr kh per servering. Men disse er alle utsolgt nå fordi de er favoritter blandt de fleste. Skal du ha de bør du sette deg opp på varsling når de får dem inn igjen, slik jeg gjorde nå :) 
Som sagt: anbefales! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar