tirsdag 12. april 2011

Deilig biffsnadder!

Da jeg kom hjem fra jobb på søndag kveld hadde mannen planlagt biff og bernaise. Men jeg var litt lei av dette og hadde mer lyst på noe ala biffsnadder. Og biff snadder ble det :) Jammen var det så godt at jeg ville ha det i dag også. Dagens middag var ikke like desperat som søndagens, så jeg fikk tid til å ta bilde før maten forsvant:

Du trenger til 2 porsjoner:
400 gr entrecote eller annet oksekjøtt
1 liten løk 
150 gr sopp 
paprika etter smak 
1 hvitløksfedd 
1 halv opphakket chilli (eller etter smak)
salt 
pepper

75 gr blomkål
75 gr brokkoli
ost

Bernaise laget av pose (Knorr kun 15 kh pr pose som er tilberedt) 

Sett ovnen på 200 grader. kutt opp blomkål og brokkoli og gi det ett lett oppkok. Sil av vannet, legg i form og ha revet ost over etter ønske. Sett i ovnen 10-15 min.

Lag bernaisesausen.

Stek chilli, hvitløk og kjøttet (brunes) i pannen på høy varm. Legg kjøttet til side. Stek oppkuttet sopp, og ha i oppkuttet løk og paprika på slutten (ca 1-2 min). Ha så i kjøttet og "varm opp". 

Voila!




6 kommentarer:

  1. Hei! Anarko fra forumet her. Jeg tror jeg vet hvilken bearnaise du mener, men litt usikker. Er det den som er ferdiglaget, og har 4,5 karber pr dl? Den er i alle fall nydelig, og såpass mektig at man ikke trenger mer enn 1 dl. Så ville jeg si at middagen din ser nydelig ut :) Tror jeg skal ha litt bearnaisesaus attåt grillmaten i dag :)

    SvarSlett
  2. Det stemmer, Anarko :) Da kan man kose seg med god samvittighet ;)
    Det beste er jo hjemmelaget, men ikke like ofte det skjer.

    Middagen går raskt å lage og er veldig smakfullt. anbefales!

    SvarSlett
  3. Jeg lager hjemmelaget jeg også. Men mangler bearnaiseessens og da føler jeg at noe av smaken uteblir, og spesielt når jeg bruker tørket estragon istedet for fersk. Vet du tilfeldigvis hvor man får tak i bearnaiseessens?

    SvarSlett
  4. kjæresten min lager bernaise av dette:
    sjarlottløk
    hvitvinseddik
    eggeplommer
    estragon
    smør
    pepper
    salt

    ingen bernaise-eddik... Så det vet jeg ikke hvor du får kjøpt

    SvarSlett
  5. Hei.
    Jeg har kjøpt bernaise essens på Eurospar. Regner sterkt med at dem har det på en meny butikk hvis du har det i nærheten, noe vi ikke har her i Tromsø....

    SvarSlett
  6. Dette så herlig ut, Lina! Fikk lyst på biffsnadder jeg nå:)

    Takk for kommentar hos meg. Du er nå bra søt da, som syns alt jeg lager er fint, hehe ;)

    klem, c

    SvarSlett