onsdag 23. februar 2011

Drit i VM-åpning! KitchenAid is in the house!

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Word!
ENDELIG er KitchenAid-maskinene mine i hus.



Jeg la inn en bestilling i slutten av oktober/begynnelsen av november. Da var det forventet å få inn varene om 2 uker. Men den gang ei. Leveringstiden ble gang på gang utsatt pga KitchenAid USA klarte ikke levere pga stor etterspørsel rundt juletider. Men nå er de endelig i hus:




Se så fine de er på kjøkkenbenken! Jeg gleder meg til å ta de etterlengtede maskinene i bruk. Bare synd jeg ikke kan lage smoothies akkurat nå, i og med at jeg er på lavkarbo-diett. Kanskje bare en liten bringebærsmoothie skal gå greit?


Jeg hadde i eie to slike maskiner før.  I rosa :) Men de hadde jeg bestilt og kjøpt gjennom Ebay i mine ungdomsår (ca 10 år siden for dere som lurte...). Og tenkte da at det ikke skulle bli noe problem å skaffe "adapter" eller gjøre om maskinene. Men det skulel vise seg å være vanskeligere enn jeg antok. Det endte med at maskinene forble ubrukte. Inntil en kompis av kjæresten hadde løsningen, sa han. Vi fikk, etter hans påstand,  en "omformer" som vi kunen bruke. Resultatet: et lite smell og en rykende rosa blender. Vi solgte dermed den rosa kjøkkenmaskinen på Finn med link til den riktige omformeren til 300 kr. Maskinen gikk for 1500 kr. Herlig. Da la jeg inn bestilling på nye maskiner, men de hadde ikke i rosa, så da ble det rødt


Som dere ser, så kastet jeg ikke blenderkolben i rosa i håp om at den passet den nye blenderen. Men den passer ikke. Gammel vs. ny. Hvis det er noen der ute som har den gamle blenderen og tror den rosa kolben passer deres KitchenAid, så er det bare å komme å hente den. 







7 kommentarer:

  1. Kule maskiner! Men hvorfor kan du ikke lage bærsmoothie på lav-karbodiett. Hun som har skrevet boka anbefaler det til og med!

    SvarSlett
  2. Papirkurven: Rett og slett fordi jeg skal holde meg innenfor ett gitt antall karb i løpet av en dag. Og det er en del karb i frukt :( og jeg som elsker frukt! Men bringebær er en av de "frukter"/bær som er minst karb i...så kanskje en liten bringebærsmoothie blandet med saft og isbiter?

    SvarSlett
  3. åja. Jeg pleier å lage smoothies av bær jeg, og det er det visst ikke så mange karbs i (?)... Det er Kristine, forresten ;)

    SvarSlett
  4. Jeg vet at det er deg, kreativiteten selv! ;)
    Ja, men det er endel karb i bær og :( Men det handler om å balansere det hele. Som alltid. Kutte ut noe for å innta mer av noe annet. Ikke sant?

    SvarSlett
  5. Jeg skulle liksom prøve denne lavkarbo-greia jeg også, men det ekke lett ass! Får spare den til lørdan ;)

    SvarSlett
  6. Sååååå kult at du også har begynt å blogge!!! Er superimponert over strikkesettet! Gleder meg til å se buksa. Håper jeg også får ånden over meg snart og får satt i gang å strikke genser/jakke til meg selv...

    Velkommen til blogglandia, søte du!! kiss kiss;)

    SvarSlett
  7. Hei snuppi! Gratulerer med blogg :) Håper du kommer innom meg på Paleet en dag og ser utstillingen Fam. Suss og klem fra Helene.

    SvarSlett