fredag 7. oktober 2011

"Smokk deg fast" - Lina med symaskinen #2

Og jeg prøver meg på symaskin-stunt igjen!
Denne gangen skal jeg lage noe så enkelt som et "smokke-bånd". 
Jeg traff en venninne, Marit og hennes nydelige lille Astrid, på kaffe her om dagen. Astrid hadde fått festet smokken sin i en kjempelekker remse! Denne hadde Astrid fått av en av mammas venninner. 
"Sånn vil jeg også lage!", tenkte jeg. Soooo here it goes!

Dette trenger du:

Stoffstykke på 6,5 cm x 33 cm
Klyper (kjøpt på Stoff og Stil til 11,50 kr for 2 stk)
Trykknapper som festes uten sying(ikke avbildet her)


Slik gjør du:
Brett pittelitt inn på begge kortsidene, fest med nåler og sy en søm. 
Brett så tøystykket to ganger og brett inn den avklipte siden også. Fest med nåler og sy en søm på den ene siden.
Tre klypa inn på båndet, brett stoffet og fest med en nål før du syr en rett søm for å feste.


Det siste som gjenstår da, er å slå inn trykknapper i motsatt ende lik at selv smokken festes mellom disse.
Se så fine! Blir fine julegaver dette ;) 



2 kommentarer:

  1. JE! Herlig! Ble kjempefine, også er de jo så praktiske ;)

    SvarSlett
  2. En favoritt allerede :)

    SvarSlett