lørdag 18. juni 2011

Foccacia med oliven -perfekt tilbehør til sommerrettene!

Jeg kom over en oppskrift på Focaccia og måtte bare prøve den. Resultatet ble fantastisk! Også gikk det raskt og lett å lage den. Dermed må jeg dele dette med dere. Oppskriften fant jeg på denne bloggen.


Dette trenger du:


3 egg
0,5 dl fløte
0,5 dl rapsolje
75 gram naturell smøreost
1 ss mykt smør
130 gram malte sesamfrø
1 ss fiberhusk
1 ts bakepulver
1 krm salt


På toppen kan du ha:
Sorte oliven
saltflak
krydder etter ønske(timian, basilikum osv)


Slik gjør du:


Bland alle ingrediensene sammen og la stå i ca 5 min før du heller det over i en liten springform. Focacciaen blir ikke så tykk, så du trenger ikek smøre den helt ut i kantene i formen. Del olivener i 2 og dytt de litt nedi smørja. Strø over med saltflak og ha litt olje over også. Jeg drysset over litt tørket timian også - bruk det du har tilgjengelig ;)


Stekes på 175 grader i 20-25 min. Voila!


Oppevar på kjøkkenbenken i tulla inn i et kjøkkenhåndkle.



1 kommentar: