søndag 19. juni 2011

Crispy pizzabunn - "beste lavkarbopizzaen du har laget", sier Joakim :)



Denne oppskriften kom jeg over på You Tube og ble en slager hos min bedre halvdel som til vanlig er meget skeptisk til å endre kostholdsvanene sine bare fordi jeg endrer mine. Oppskriften er kjempeenkel og går utrolig raskt å slenge sammen. Ikke la deg skremme av at den er laget av blomkål! You gotta try this!


Dette trenger du til en medium pizza:
200 gr mozarellaost - revet
3 egg
1 stort blomkålhode - revet
+ ønsket topping


Mozarella får du kjøpt ferdig revet i pose. Blomkålen kan du enten rive for hånd eller, som meg, bruke en blender som kverner. Bland alt godt sammen og form en pizzabunn på bakepapiret. Pass på at det ikke blir for tynt i kantene, men at det blir lik tykkelse over hele.
                                                                                                  
Stekes på 180-200 C i 20 -30 min. Bunnen skal bli gyllen og litt mørk og crispy i kantene.


Ha på det du ønsker. Jeg brukte tomatpurre, chillipølse, pepperoni, løk, ananas på halve (siden Joakim ikke liker det) og toppet det hele med revet ost. Inn i ovnen til osten er bra smeltet. Så er det bare å nyte "junken" med god samvittighet. Mmm!


Ønsker du langpanne? Dobble oppskriften da vel!
Prøv den og kom gjerne med tilbakemelding på hva dere synes - jeg er overbevist om at den går rett ned hos de fleste ;)

1 kommentar:

  1. Jeg syns DU lager så mye godt at jeg kjenner jeg får lyst på å starte lavkarbodiett selv. Men har ikke nok self control ;)

    GRATTIS med RÅÅÅSA kamera!! Dét hadde virkelig vært noe for meg også ;)
    Jeg kan nok ikke lære deg så forbaska mye om bildetaking dessverre.. Jeg bare knipser en drøss med bilder, og så blir en brøkdel ganske ok av og til..

    klæmma

    SvarSlett