torsdag 15. desember 2011

Pimpa gjenbruk: fra stol til kool på 1-2-3!

Jeg er stadig oppom minigjenbruksstasjonen på Grefsen og leverer fra meg ting -  og plukker med meg ting. Når jeg går tur i området tar jeg alltid en svingom der - jeg finner ofte kule, gamle eller ønskede gjenstander.


Denne gangen var jeg så heldig å fikk tak i denne "skjønnheten": 
Og det er jo ikke til å stikke under en stol at denne ikke var så veldig fin... En ny Stokke Tripp Trapp koster 1500 kr og det kunne jo ikke være allverdens utfordring å pimpe denne?!
Jeg vasket den med grønnsåpe, skrapte bort klistremerkene fra 80-tallet og pusset den lett med det fineste sandpapir. Så dro jeg på St.haugen jernvarehandel og handlet 2 bokser spraylakk til 180 kr stk og stelte meg ute foran huset: 

Det var 5 grader i luften og enda ikke fallt snø. 3 strøk spraylakk med 30 min mellomrom gjorde susen!
Den ble satt i kjelleren til å tørke over natten for å være på den sikre siden. 
Nå står den klar ved kjøkkenbordet så Sebastian skal få æren av å innvie den i jula. For det lille bøllefrøet vårt er ikke ventet før 5. mars. Minstemann i julebesøket, Albert, skal få æren av å innvie barnesengen vi nettopp har kjøpt inn :) 
"Pimp my chair"- prosjektet kostet meg 360 kr og noen få timers kosearbeid. Det er over 1100 kr spart det!
Også får bøllefrøet noe som er "hjemmelaget" - gotta love it!






4 kommentarer:

  1. Wow så fin! Och jag har helt klart missat något märker jag! Grattis till den lilla som är på kommande! :) Spännande tider.

    Kram, Cessa i Finland

    SvarSlett
  2. Takk, Cessa! Ikke rart du har gått glipp av noe. Ikke så lett å spre nyhetene heeeeeelt til Finland. Vi gleder oss. hihi! :D

    SvarSlett
  3. Fy f, så kul Lina! Dænj va jo bære helt nydele da! Heldig lita tuppe som får sitte på den tripptrappen ja ;)

    SvarSlett
  4. Lina, du er magisk :)

    -Kat

    SvarSlett