lørdag 17. desember 2011

Ventetid = produktiv tid #2

Her kommer en liten oppdatering på hva som er blitt produsert siden sist. 
Vi har som nevnt tidligere en bolle i ovnen. Hun er så heldig og skal få være med på prosjekt tøybleier. Vil vi klare det? Don't know - men vi gir det et forsøk. I begynnelsen blir det brettebleier (tørkler med snappies) og kinesiske brettebleier, såkalte chinese prefolds, som er litt tykkere i midten for oppsuging. 


Jeg har strikket bleiebukser til den store gullmedaljen. Oppskriftene er hentet både på nett og fra Nøstebarn. Har strikket i litt forskjellige størrelser i håp om å kunne ha noe å starte med ihvertfall. Så får vi se hva behovet blir utover - både for foreldre og barn! 
2 lyserosa dagbukser i str nyfødt strikket i Østlandsgarn fra Nille (14 kr nøstet/ 1 nøste pr bukse)
2 lilla dagbukser i en litt større størrelse strikket i 2-trådsgarn fra Nøstebarn
2 "nattbukser" i litt større størrelse strikket i 3-tråds lanolingarn fra Askeladden
2 lyserosa Djevelluer/Jerveluer/Hjallisluer i liten/litt større størrelse strikket i Nøstebarns silkeull
3 par lyserosa ammeinnlegg strikket i Nøstebarns silkeull

Som dere ser har jeg også strikket 2 Hjallisluer. De er veldig fine i garnet (silkeull) og sitter tett til babiens hodet. Lettstrikket er de også! Oppskrift fra Nøstebarn.

De 3 parene med ammeinnlegg som jeg har strikket er strikket fra en oppskrift fra nettet, og de virker utrolig gode! Silke og ull kombinasjonen skal forhindre brystbetennelse. Så det så :) Billigere enn å kjøpe det på apoteket/butikk er det også. Silkeull kostet 168 kr nøstet på Nøstebarn, og jeg strikket 3 par ammeinnlegg og 2 Hjallisluer av det. Og enda har jeg nok til enda en liten lue/1 par ammeinnlegg til hvis jeg vil. 


1 kommentar: