onsdag 4. mai 2011

Lavkarbo-kaffelatte/ low carb latte - gotta love it!

Savner du kaffelatten din? Det gjorde jeg også før. Men jeg har lest om denne eggemelken flere steder og tenkt at det kan neppe smake noe godt. Men så prøvde jeg det i kveld med en shot espresso i - resulterte i en "low carb kaffelatte". Sweet altså! :D


Ikke fullt så heldig med bildet, men....

Dette trenger du:
25 gram usaltet smør
1,5 dl vann
1 eggeplomme
1 shot espresso
søtning


Smelt smør, kok vann. Bland sammen med eggeplommen. Visp i 1 minutt (eller til ønsket skummengde). Hell i kopp med espressoshoten i. Søt etter smak og behag. mmmm! Latte to go kommer til å bli en slager på morgenen fra nå! 


Eggemelken kan brukes som erstatning for melk der du synes det trengs. Kan også piskes sammen kaldt og settes på kjøl for senere bruk (pass på så den ikke blir dårlig ;) 





3 kommentarer:

  1. Mmmmmm! Lina: e kjæm på besøk snart ;D

    SvarSlett
  2. Flink du er med lavkarbo, Lina! Og denne latten hadde sikkert passet for meg også, for jeg tror jeg har begynt å reagere på melk...
    Og så ble jeg veldig fristet av smashen du hadde laget! Og når det var så enkelt, så skal til og med jeg få det til ;)

    klem, c

    SvarSlett
  3. Jeanette: Du har alltid så dårlig tid når du er her! Du skal alikevel få smake dette neste gang, og ikke den der ekle teen som du fikk sist... yuk!

    Camilla: Så kjedelig hvis du har begynt å reagere på melk! Håper det bare er noe som "passerer" og ikke er vedvarende. Smashen er god altså! Men neste gang skal jeg bruke lys sjokolade isteden for mørk ;)

    SvarSlett