søndag 8. mai 2011

Kuleste kiden i barnehagen...

har på seg DENNE monsterbuksa! 




Denne er både kul, praktisk og varm. Og ikke minst: unga elsker den :D
Buksa har lange ben og har et parti som er rillestrikket nederst. Dermed gir den litt rom for at barnet vokser. 
Jeg har strikket denne i størrelse 1 år og det gikk "relativt kjapt". Var gjort innimellom alt på 2 uker. Avhenger selvfølgelig av hvor fort og hvor mye tid du setter av om gangen til strikkingen. 


Et lite tantebarn i Sverige ble nysgjerrig på hva jeg gjorde når vi snakket på Skype her om dagen. Da jeg fortalte at jeg strikket en monsterbukse, ble det med stille i noen sekunder før jeg fikk en glad bestilling på at det ville han også ha! Så nå har jeg satt igang å strikke på bukse nr 2 i str 4 år som han forhåpentligvis kan bruke i 2 vintre. 


Oppskriften til buksa har jeg hentet hos duBedåre-bloggen.  


God strikkings!

3 kommentarer:

  1. Tøøøøft! :) Kerr mange rader ha du på kvar tå stripanj neover føtn? Altså: kerr mange på oransje og kerr mange på bron?

    SvarSlett
  2. Jeg vil ha monsterbukse i str. 27 år!

    SvarSlett
  3. Jeanette: Det er avhengig av størrelsen, men jeg brukte 9 runder på stripene i str 1 år.

    Sara: You wish!

    SvarSlett